Plagiat temat żywy

Temat wiecznie żywy zawsze znajdzie się ktoś, lub jakaś firma, która praktykuje kopiowanie pomysłów od innych. Temat nie od dziś poruszany na różnych forach, portalach społecznościowych czy blogach. Od czasu do czasu widuje na Facebooku „łapanki” na ludzi, którzy kopiują zdjęcia i wsadzają jako swoje. Dotyczy to przede wszystkim zdjęć ślubnych
i fotografii dziecięcej.

W zasadzie nie trafiłem ostatnio na żadną większą „aferę”, a tu proszę dziś otrzymałem wiadomość od znajomego właśnie w tej sprawie. Kwestia dotyczy dwóch znanych firm,
i znanego napoju. Powiem szczerze, że bardzo się zdziwiłem, że właściciel takich marek jak Tymbark czy Kubuś i wielu innych pozwolił sobie na coś takiego, aż się wierzyć nie chce. Znając życie sprawa się zakończy tak, że nikt nie będzie wiedzieć jak się skończyło… no ale to chyba normalne w takich sprawach.

Zdarzyć może się każdemu, dziwię się tylko, że ktoś z taką renomą pozwolił sobie na coś takiego. Powieleniu uległy nie tylko grafiki ale całe teksty reklamowe. Opakowania różnią się od siebie, ale cała reszta mówiąc delikatnie „można się pomylić”. Mogli zawsze napój nazwać Frógo lub Frygo lub jeszcze inaczej, no ale na to już sobie nie pozwolili, zresztą sami zobaczcie. Może było tak, że to jakiś szalony grafik plus rozentuzjazmowany manager zrobili kampanię na własna rękę. Generalnie świat potrafi zaskoczyć i jak widać zaskakiwać będzie nadal.

Czytaj:
Frugo kontra Life. FoodCare podało Maspex do sądu

Frugo vs Life. FoodCare zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu kradzieży
FoodCare oskarża Maspex o nieuczciwą konkurencję. Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego

This entry was posted in NEWS and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Plagiat temat żywy

  1. szerda says:

    Reklamy frugo nigdy nie ujrzały światła dziennego, do czasu aż ktoś wpadł na coś podobnego, teraz robią zamieszanie i mają darmową reklamę. Jeśli zaś chodzi o podobne napoje to tutaj z podróbą grubo przesadzają. Niech idą do sądu z każdym, kto produkuje soki i napoje owocowe, kto ma napoje w szklanych butelkach, itd. Konkurencja napędza rynek i tutaj jestem jak najbardziej na tak.

    • Piotr says:

      @szerda jeśli reklamy Frugo nie ujrzały światła dziennego to jak wytłumaczyć tak wielkie podobieństwo ?… Oczywiście można powiedzieć, że przypadek tyle, że mało prawdopodobne by tak było, zbyt wielkie podobieństwo, zwłaszcza jeśli chodzi o hasła. Kolorystyka, no dajmy na to „przypadek”, ale nie hasła.
      Co do samych napojów to nie mam zdania, wszystko kwestia czy smak jest ten sam :) Natomiast idea przekazu bez dwóch zdań jest bardzo zbliżona. Jeśli firma produkująca Frugo jest w stanie udowodnić, że posiadała reklamy w takiej konwencji wcześniej niż firma Maspex. To Ci drudzy będą musieli się raczkiem wycofać. Środowisko jest na tyle hermetyczne, że mogło się zdarzyć, że ktoś kogoś podejrzał coś na etapie tworzenia, jak również mogło się zdarzyć, że ludzie odpowiedzialni za reklamy Frugo potem projektowali Liva. Absolutnie nie wnikam jaki był przepływ informacji. Moim zdaniem bezsprzecznie taki przepływ informacji nastąpił.
      W kwestii czy reklama ujrzała światło dzienne czy nie, przypadek mógł się zdarzyć ale przy jednym… tu mamy więcej podobieństw. Jak na moje ktoś tu dał „ciała”.

  2. Pingback: Nowy świat, nowi ludzie, nowe schematy | blog.naszeulotki.pl

Dodaj komentarz