Wizytówka networkingowa – jak to ugryźć?

“Wizytówki networkingowe” – z takim pojęciem spotkałam się podczas ostatniej wizyty na stronie drukarni internetowej. O ile połączenie słów “wizytówka” i “networking” wydaje się spójne i dość oczywiste, to zastanowiło mnie, czym w zasadzie różni się taki typ od “zwykłej” wizytówki. Cel w końcu jest taki sam – podtrzymać nawiązany kontakt.

Okazuje się, że w dobie popularyzacji networkingu jako stylu życia i prowadzenia działalności gospodarczej, zwykła wizytówka już nie wystarcza. Imię, nazwisko, kontakt i nazwa firmy są podstawowymi i oczywistymi informacjami, ale żeby ta mała karteczka stała się naprawdę użyteczna dla partnera biznesowego, warto ją uzupełnić o coś więcej. Wizytówka networkingowa z założenia ma być mini CV. Umieszcza się na niej dotychczasowe osiągnięcia zawodowe, sukcesy, wygrane konkursy. Po co? Jeśli spotkania networkingowe są Ci znane, to dobrze wiesz, że czasem łatwo zapomnieć, o czym się rozmawiało z konkretną osobą. Umieszczając swoje kwalifikacje i doświadczenie zawodowe na odwrocie, masz pewność, że po przeczytaniu takiej notki każdy będzie wiedział, w jakiej sytuacji się do Ciebie zwrócić. Proste, prawda?

Wysoce spersonalizowana wizytówka networkingowa daje możliwość zareklamowania własnej osoby. Nikt przy zdrowych zmysłach przy pierwszej rozmowie nie zacznie przecież wymieniać wszystkich swoich kwalifikacji i sukcesów (“Witam, nazywam się XYZ, miło mi pana poznać, zajmuję się tym, i tym, i tamtym, posiadam certyfikat 1, 2, 3 i jestem laureatką nagrody ABC, bardzo podobało mi się pana wystąpienie.” – w tym momencie rozmówca nerwowo rozgląda się po sali, szukając ratunku ;)). Dzięki wizytówce z mini CV w łatwy sposób można dotrzeć do ewentualnego partnera biznesowego czy klienta nawet już po bezpośrednim spotkaniu.

Z drugiej strony wizytówka zaprojektowana w ten sposób traci trochę na swojej eleganckiej formie… zaczyna przypominać ulotkę. No ale coś kosztem czegoś. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie najlepiej wypróbować na własnej skórze – jeśli okaże się skuteczne, to czemu nie?

zdjęcia pochodzą z :
www.lickstudio.com
reidadvertisinganddesign.com
creattica.com

This entry was posted in Artykuł and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Wizytówka networkingowa – jak to ugryźć?

  1. Witam,

    Bardzo ciekawy wpis…zwłaszcza w kontekście networkingu osobistego, gdzie przede wszystkim promujemy swoją osobę. Bardzo przydatny dla osób, które chcą wykorzystać networking osobisty w rozwoju swojej kariery zawodowej lub szukać pracy.

    Zapraszam do zapoznania się z wpisem: „Wizytówka w networkingu nie musi być sexy

  2. Huber Polska says:

    Muszę powiedzieć, że jest to bardzo ciekawy temat. W tym momencie, zdobywa się klientów wszelkimi sposobami, tak samo z rozpowszechnianiem informacji na temat własnej firmy. A czy to działa? To prawda, trzeba się przekonać samemu.

Dodaj komentarz